Facebook Instagram
Facebook Instagram
Partner:
design podróże walizki

Najdroższe walizki świata - tak piękne i drogie, że szkoda zamknąć je w szafie

1

Ile kosztowała wasza walizka? Prawdopodobnie nie więcej niż kilkaset złotych, a i tak, kupując ją, zastanawialiście się, za co właściwie płacicie. Przecież to tylko kawałek plastiku na kółkach. Nic bardziej mylnego! Dobra walizka jest czymś znacznie więcej. Szczególnie jeśli ma nie tylko spełniać swoje funkcje, ale również być ładna, pasować do naszego stylu i wpisywać się w trendy.

Shutterstock.com
Najdroższe walizki świata - tak piękne i drogie, że szkoda zamknąć je w szafie

Zwykli ludzie po prostu kupują zestaw bagażowy, na który ich stać. Gwiazdy, bogacze, znani sportowcy, milionerzy mają większy problem. Gdy na koncie leży fortuna, nie wybiera się pierwszej z brzegu walizki. Szukamy czegoś specjalnego, wyjątkowego, tego, co wyróżni nas z tłumu… Za wyjątkowość i prestiż trzeba słono zapłacić.

Louis Vuitton – walizki godne pożądania

Marką, która tworzy najdroższe i najbardziej pożądane walizki na świecie, jest Louis Vuitton. W reklamach jej zestawów - pięknych, o niezapomnianym klimacie - występują wielkie gwiazdy kina i muzyki, na przykład Catherine Deneuve, Sean Connery, Keith Richards. Jeśli oni swoim nazwiskiem i twarzą obiecują niesamowite podróże z walizką zadrukowaną małymi inicjałami marki, to coś w tym musi być. Prawda?

Walizka dla osób, które sporo podróżują i mają odpowiednio dużo pieniędzy, to dodatek, bez którego nie sposób się obyć. Musi być luksusowy. Luis Vuitton oferuje walizki, które już z daleka łatwo rozpoznać ze względu na wszechobecne logo i charakterystyczne barwy. Kupujący mogą sprawić, że ich zestawy będą inne od pozostałych, personalizując je.

Ile kosztuje?

Ceny są naprawdę wysokie. Jedna walizka średniej wielkości kosztuje od 3 do prawie 6 tysięcy dolarów. Za torbę podróżną zapłacimy nieco mniej niż 3 tysiące. A jednak zestawy podróżne LV (zbudowanie go wymaga wyłożenia przynajmniej kilkunastu tysięcy dolarów) sprzedają się jak świeże bułeczki. Kupują je gwiazdy, blogerzy, ale też zwykli ludzie, którzy oprócz tego, że płacą za "kawałek plastiku na kółkach”, pozbywają się majątku, zyskując poważanie i wstępując do prestiżowego "klubu".

Marka, zanim weszła do Polski w 2013 roku, w stolicy postawiła gigantyczną walizkę, promując tym samym otwarcie swojego pierwszego sklepu w Warszawie. Walizkę, nie torebkę! Wydaje się, że to produkt flagowy LV.

Cały zestaw? Trzeba na niego wydać tyle, co na mieszkanie

Do zestawu bagażowego LV wchodzą walizki, kosmetyczki, torby na kapelusze, torebki na buty, torby turystyczne. W zależności od tego, które modele poszczególnych elementów wybierzemy, ostatecznie zapłacimy inną kwotę, ale jeśli chcemy iść na całość, koszt będzie powalający i wyniesie… około 60 tysięcy dolarów, czyli 220 tysięcy złotych. Walizki w cenie mieszkania? To się nazywa okazja!

Nic dziwnego, że produkty marki wygrywają w rankingach na najbardziej rozpoznawalne – gwiazdy, na które skierowane są oczy całego świata, kochają podobne wydatki. Jeśli chcecie, by wasz bagaż aż krzyczał o bogactwie, zdecydujcie się na walizki Louis Vuitton. Efekt gwarantowany.

Niestety, LV to również jedna z najczęściej podrabianych marek świata. Niektórzy mogą więc nie potraktować was jak milionerów, lecz wielbicieli kiczowatych podróbek, których mnóstwo jest w sklepach przy kurortach w Grecji lub Turcji. Na szczęście Louis Vuitton nie jest jedyną firmą produkującą zestawy podróżne warte krocie.

Bagaż za 157 tysięcy dolarów

Zestaw z logo LV wydaje się tani, gdy spojrzymy na ten marki Bottega Veneta. Wykonano go ze skóry aligatora (Bottega Veneta Six-Piece Alligator Luggage Set). Składa się z sześciu elementów – 3 walizek w różnych rozmiarach, saszetki na kosmetyki, torby turystycznej. Można je kupić oddzielnie lub razem. Cena kompletu jest niewiarygodna – 157 tysięcy dolarów, a więc nieco mniej niż 600 tysięcy złotych.

Walizki wystylizowano na bagaż retro, a ich narożniki obito metalem, który ma zapobiegać uszkodzeniom i odkształceniom. Zestaw stworzono w 2010 roku i zaprezentowano jako element wiosennej kolekcji.

Gucci proponuje drogocenne kufry

Inne luksusowe walizki są tańsze, ale znane marki mają, poza regularnym asortymentem, kolekcje wyjątkowe, przeznaczone dla najbogatszych. Zwyczajna walizka Gucci kosztuje od 2 do 4 tysięcy dolarów, a niezwyczajna?
W 2014 roku marka zaprezentowała wyjątkowe, ogromne kufry podróżne. Każdy wart około 50 tysięcy dolarów. Kufry były robione ręcznie we Włoszech, dopasowywane do potrzeb klienta i wykonywane jedynie na zamówienie. Guccisima Leather Shoe Trunk i Diamante Lux Leather Gucci Heritage Travel Trunk robią wrażenie!

Kufry wyglądają jak małe szafy – mają drewniane szufladki i przegródki, mieszczą w sobie drewniane wieszaki. Urocze? Oj tak. Tym bardziej że stylistyka retro, z metalowymi narożnikami, dodaje walizom charakteru.

W czym przewozić biżuterię?

Na pewno nie w osobnej saszetce w drogiej walizce, ale w osobnej luksusowej walizce przeznaczonej jedynie do biżuterii. Taką zaprojektowała i sprzedaje marka Henri Bendel. Kuferek kosztuje 7,5 tysiąca dolarów, jest wykończony skórą oraz… złotem.

Walizeczka pomieści zegarki, kolczyki, bransolety, pierścionki, ale również okulary, rękawiczki i inne drobne akcesoria. Kufer został zaopatrzony w szufladki, a także lusterko, może więc pełnić funkcję przenośnej szafeczki i toaletki.
Jak przy tych cudach prezentują się wasze walizki?

0

niewidomi pomoc otwartość

Jak pomóc osobie niewidomej?

0

Często, gdy widzi się osobę niewidomą, człowiek nie wie, jak się zachować. O tym, jak pomóc osobie niewidomej w codziennym życiu, opowiadają Magdalena Raczyńska, wiceprezes fundacji Vis Maior, Joanna Witkowska - redaktorka strony internetowej tej samej fundacji, oraz Agnieszka Drzała, stażystka fundacji Vis Maior.

Shutterstock.com
Jak pomóc osobie niewidomej?
CZYTAJ DALEJ
design ikony designu

Pod jednym dachem z ikonami designu

2

Czym są ikony designu? To przedmioty, które z perspektywy czasu możemy uznać za szczególnie reprezentatywne dla danego stylu, okresu, miejsca, dorobku konkretnego twórcy, przełomowe pod względem technologicznym, społecznym, estetycznym. Czy warto po nie sięgać, urządzając wnętrza?

ZANOTTA
Pod jednym dachem z ikonami designu
CZYTAJ DALEJ