Facebook Instagram
Facebook Instagram
Partner:

Jak brzmi słowo roku 2016? Będziesz zdziwiony

0

Social media stopniowo zmieniają swój charakter. Facebook przestaje być jedynie platformą do komunikacji między znajomymi. Serwisy intensyfikują także walkę z fałszywymi informacjami. W lutym Google oficjalnie wprowadził Fact-Checking, narzędzie pozwalające weryfikować pojawiające się newsy.

Twin Design / shutterstock
Jak brzmi słowo roku 2016? Będziesz zdziwiony

Redakcja oksfordzkiego słownika uznała, że słowem 2016 roku jest wyrażenie „post-prawda”. Problem dotyczy nie tylko świata mediów czy polityki, lecz także uderza w takie firmy jak Google. W lutym gigant z Mountain View zaprezentował oficjalnie Fact-Checking – narzędzie, które ma służyć do oddzielania wiarygodnych treści od tych, które opierają się na dezinformacji i plotce.

Wyrażenie „post-prawda” było w 2015 roku używane ok. 2 tys. proc. częściej niż jeszcze w 2014 roku. W sieci suche fakty mają drugorzędne znaczenie, istotne staje się odwoływanie do emocji i przekonań. Wprowadzenie Fact-Checking Google zapowiedział już w październiku. W lutym 2017 narzędzie to zaczęło oficjalnie działać.

– Koncern zapowiedział, że będzie weryfikować treści, które pojawiają się w internecie, i natychmiast usuwać artykuły, które okażą się fałszywe. Google działa w Funduszu Inicjatyw Cyfrowych, które wspierają różne projekty mające jak najlepiej weryfikować treści przed publikacją. Właśnie w tym zakresie gigant wsparł ostatnio m.in. włoskich naukowców, którzy opracowali specjalną aplikację służącą do oddzielania treści fałszywych od prawdziwych – tłumaczy Joanna Jałowiec, redaktor naczelna portalu PRoto.pl.

Nowe funkcje mają ułatwić kontakt. Pracodawcy będą mogli np. przeglądać zgłoszenia i komunikować się z kandydatami poprzez Messengera.

Luty był też kolejnym miesiącem zmian w mediach społecznościowych. Facebook przestaje być platformą służącą głównie do komunikacji między znajomymi czy promocji firm. Wprowadzane udogodnienia pozwalają na grupowe rozmowy, a dzięki aplikacji Marketplace Facebook zaczyna działać podobnie do Allegro i innych serwisów ogłoszeniowych. Nowe ułatwienie, które właśnie zostało wprowadzone, ma też wspomagać kontakt między pracodawcą a potencjalnym pracownikiem i usprawnić proces aplikacji o pracę.

– Nowe funkcje mają ułatwić kontakt. Pracodawcy będą mogli np. przeglądać zgłoszenia i komunikować się z kandydatami poprzez Messengera. Jeśli użytkownicy będą zainteresowani jakąś ofertą, wystarczy, że w nią klikną i będą mogli aplikować na dane stanowisko. Funkcja jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie, ale myślę, że kiedy dotrze do Europy, spotka się z dużym zainteresowaniem marek – przekonuje redaktor naczelna PRoto.pl.
Zmiany wprowadza także Instagram. Portal, z którego korzysta ok. 600 mln użytkowników, wprowadza galerie zdjęć, czyli możliwość dodawania do jednego posta wielu materiałów jednocześnie, do 10 zdjęć lub filmów. To opcja znana choćby z Facebooka, a na Instagramie dotychczas dostępna jedynie dla części reklamodawców. Aplikacja jest dostępna mobilnie na Androida oraz na iOS.
– Specjaliści twierdzą, że funkcja albumu na Instagramie pozwoli na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Będzie można w łatwy i przejrzysty sposób zaprezentować np. przepis na jakąś potrawę czy instrukcję wykonania danego działania. Opcja pomoże tym samym promować się na Instagramie reklamodawcom, a także działać influencerom, którzy bardzo często zamieszczają na swoich kanałach poradnikowe treści – ocenia Joanna Jałowiec.

0

Tablety dla uczniów? Szkoły mogłyby korzystać z jeszcze lepszych sprzętów

0

Jaki jest obecny poziom skomputeryzowania szkół? To pytanie, na które nie da się odpowiedzieć. Nowoczesne placówki leżą nieopodal takich, w których sala informatyczna była urządzana przed dekadą – a problemem często nie są pieniądze, lecz niechęć nauczycieli do technologii.

Pixabay.com
Tablety dla uczniów? Szkoły mogłyby korzystać z jeszcze lepszych sprzętów
CZYTAJ DALEJ

Najbardziej ekologiczne państwa na świecie

0

Pewien angielski arystokrata pytany o to, co trzeba zrobić, by mieć tak piękny jak on trawnik przed zamkiem, odparł: "nic wielkiego, należy tylko posiać trawę, a następnie przycinać ją przez przynajmniej sto lat". Tę anegdotę zna prawie każdy. Nie wchodząc jednak w jej prawdziwość, trzeba przyznać, że coś na rzeczy jest, bo Wielka Brytania znajduje się na 12. miejscu w świecie w rankingu na najbardziej ekologiczne państwo.

CZYTAJ DALEJ