Facebook Instagram
Facebook Instagram
Partner:
moda blog blogerka

3 najbardziej wpływowe polskie blogerki modowe. Robią taką karierę jak ich zagraniczne koleżanki?

0

Jeszcze 10 lat temu słowo "blogerka" wymawiane na głos brzmiało dziwnie, a cała gama zajęć, które się za nim kryją, nie była traktowana jak dobrze płatny zawód. Dziś jest zupełnie inaczej, choć, jak w każdej branży, tak i w świecie blogerów są ci, którzy odnieśli oszałamiający sukces, oraz ci, którzy mają niewielkie grono czytelników. Ci, którzy uchodzą za gwiazdy, i ci, których prawdziwych nazwisk nikomu nie chce się zapamiętywać. Czy wśród polskich blogerek zajmujących się modą są dziewczyny, które zrobiły karierę w stylu "od pucybuta do milionera" - dokładnie taką, jaka przypadła w udziale najbardziej znanej blogerce świata?

Unsplash
3 najbardziej wpływowe polskie blogerki modowe. Robią taką karierę jak ich zagraniczne koleżanki?

Być jak Chiara

Chiara Ferragni to 30-latka, która od kilku lat uchodzi za najbardziej wpływową i najpopularniejszą blogerkę na świecie. Śliczna, smukła blondynka, z pochodzenia Włoszka, ma na swoim koncie miliony dolarów (na samym blogowaniu zarabia ok. 8 milionów dolarów rocznie), okładki poczytnych magazynów, własną kolekcję obuwia, które sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Jej blog, The Blonde Salad, wystartował w 2009 roku. Ładna blondynka była wówczas zwyczajną 22-latką, która pokazywała innym, w co się ubiera. Od tamtej pory blog przekształcił się w magazyn modowy, w którym znajdziemy informacje dotyczące wielkomiejskiego stylu życia, choć dowiemy się z niego i o tym, co nowego znajduje się w szafie Chiary. Na Instagramie blogerkę śledzi 9,6 miliona osób, na Facebooku niespełna 1,3 miliona. Czy Ferragni ma w Polsce koleżanki idące jej śladami?

Maffashion, czyli Julia Kuczyńska – fani kupią wszystko, co poleci?

Maff zaczęła blogować, tak jak Chiara, w 2009 roku. Dziś jej instagramowe konto ma 1 milion fanów, a na Facebooku śledzi ją niemal 900 tysięcy użytkowników. Kuczyńska pojawia się na imprezach show-biznesowych – również na czerwonym dywanie w Cannes (!), pozuje do okładek - "KMAG", "Joy", "Glamour", "Be Active", współpracuje z różnymi markami – Gatta, BlackMilk Clothin, Bershka, Guess, występuje w reklamach - Danio, Coca-Cola.

Już 3 lata po tym, jak wystartował jej blog, stworzyła własną markę modową (Staff by Maff). Stylizacje, które 30-latka pokazuje podczas tygodni mody odbywających się w różnych miastach Europy, są zazwyczaj wyróżniane przez internetowe wydania najważniejszych magazynów modowych. Jednym słowem: sukces.

Ile zarabia Maffashion?

Niestety, nie wiadomo, na jakie zarobki on się przekłada. Maff unika tematu i raczej nie operuje kwotami. Podczas wizyty w programie Kuby Wojewódzkiego powiedziała: - To są różne kwoty. Jeśli jakaś firma ma wydać kilkadziesiąt tysięcy na billboardy w całym kraju, a może współpracować z blogerem i zrobić z nim albo jednorazową akcję, albo długofalową współpracę i im się to o wiele lepiej sprawdza i przekłada na zyski, to jest to lepsza opcja.

Szacuje się, że blogerki modowe zarabiają nawet do 100 tysięcy złotych miesięcznie. Kuczyńska, z punktu widzenia marek, z którymi współpracuje, swoje tysiące dostaje w pełni zasłużenie. W styczniu 2017 roku Maff została uznana za blogerkę, która najlepiej się "sprzedaje". Firmy miały zarobić na jej poleceniach, postach i wpisach ponad 60 milionów dolarów!

Jessica Mercedes Kirschner – każdy klik jak podwyżka

Jemerced to blog, który funkcjonuje od 2010 roku. Tworząca go Jessica Mercedes od dawna już robi to bardzo profesjonalnie. Miejsce, które początkowo było platformą pełną wpisów o samych tylko stylizacjach autorki, stało się obecnie portalem modowym. Kirchner promuje go na Instagramie – ma 777 tysięcy fanów i na Facebooku – 265 tysięcy wielbicieli.

Każde kolejne polubienie oznacza dla niej podwyżkę – im więcej osób ją śledzi, im więcej odwiedzin zanotuje blog, a zdjęcie zyska kolejne serduszko, tym większe będą stawki za lokowanie produktu lub inny rodzaj współpracy. Jessica otwarcie mówi o tym, że dzięki układom z różnymi markami nie płaci również za wycieczki, noclegi w hotelach, przeloty. Już samo jej pojawienie się na imprezie (nie za darmo!) jest jednym z działań promocyjnych. Czego się dotknie, zamienia się w pieniądz?

Bardzo młoda bizneswoman

Dziewczyna niedawno stworzyła własną linię kostiumów kąpielowych – Moiess. Jednoczęściowe kosztują ponad 300 zł, podobną kwotę trzeba wydać na obie części bikini – to niemało. A jednak wszystkie modele wyprzedały się na pniu w ekspresowym tempie. Niedługo później Kirschner jako pierwsza polska modelka wzięła udział w sesji zdjęciowej do magazynu "Vogue", a konkretnie - do jego rosyjskiej wersji. Co będzie dalej?

Jessica goni Maff – jej blog, konta na Instagramie i w innych mediach społecznościowych zyskują na popularności, a każdy kolejny projekt okazuje się strzałem w dziesiątkę. Kirschner ma jednak przewagę nad rywalką – młody wiek. Blogerka urodziła się w 1993 roku, ma więc dopiero 24 lata. Zanim przekroczy 30., zapewne usłyszymy o niej wielokrotnie.

Tamara Gonzalez Perea – kolorowy ptak wśród polskich blogerek

Jest jedyna w swoim rodzaju. I chodzi nie tylko o oryginalną urodę, którą zawdzięcza ojcu pochodzącemu z Panamy, ale również o podejście do mody. Każdy prezentowany przez nią zestaw to istne dzieło sztuki w dziedzinie stylizacji. Nie wszystkim to się podoba, bo Tamara nie wygląda tak jak inne dziewczyny w jej wieku (pstrokacizna?). Nie wszyscy lubią też jej oliwkową karnację i ciemne oczy – Perea w wywiadach wspominała o rasizmie, którego doświadczyła. - Kiedy byłam mała, ludzi o innym kolorze skóry właściwie nie było, więc odkąd pamiętam, byłam wytykana palcami – mówiła w "Vivie".

Bez względu jednak na trudności odniosła sukces. W 2016 roku Tamarze udało się trafić "pod strzechy". Wzięła udział w programie "Agent", a swoje mieszkanie pokazała w "Domach gwiazd", więc Macademian Girl mogli poznać ludzie, którzy nigdy nie zaglądają na blogi modowe. Odbiór był pozytywny, a wartość reklamowa Tamary zapewne wzrosła. Blogerka bywa też w telewizjach śniadaniowych – niedawno w "Pytaniu na śniadanie" radziła, co założyć na wieczór panieński.

Dziewczyna obecnie ma 27 lat i od 6 jest blogerką. Jej profil na Facebooku obserwuje niemal 200 tysięcy internautów, a na Instagramie 180 tysięcy. Współpracowała z Reserved, ASOS, dla PAESE stworzyła własną linię kosmetyków – kolory są, oczywiście, bardzo soczyste. Ceny również - za pomadkę trzeba zapłacić 55 złotych.

Co z zarobkami?

Ile zarabia Tamara? Nie jest to jasne. Wpis sponsorowany na jej blogu to koszt około 12 tysięcy złotych. Jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, że owe tysiące nie są czystym zyskiem, a jedynie przychodem. Topowe blogerki zarobkiem dzielą się ze współpracownikami, bo przeważnie nie prowadzą swoich stron samodzielnie, poza selfie same nie robią sobie zdjęć i nie zajmują się PR-em. Delegują przynajmniej część obowiązków, a to kosztuje. Warto jednak dodać, że choć Chiara Ferragni zarabia na blogu rocznie 8 milionów dolarów, to również nie dzieje się to samo. Dla Włoszki pracuje bowiem cały zespół – mówi się, że jest to nawet 16 osób.

0

koło fortuny taniec z gwiazdami szansa na sukces

Top 5: najlepsze polskie programy telewizyjne

0

Choć telewizję w Polsce oficjalnie uruchomiono w 1952 roku, dopiero lata 90. przyniosły programy telewizyjne, które rozgrzewały do czerwoności telewizory i były pretekstem do wielu gorących dyskusji, a nawet badań socjologicznych. Zobaczcie, co kiedyś oglądali wszyscy.

Domena publiczna
Top 5: najlepsze polskie programy telewizyjne
CZYTAJ DALEJ
literatura bestseller historia

Najważniejsze polskie książki XXI wieku

0

Historia polskiej literatury obfituje w wielkich pisarzy i epokowe dzieła, jednak twórczość współczesnych polskich autorów jest dla wielu czytelników zupełnie obca. Nasza lista ma to zmienić i pokazać, ile ważnych i różnorodnych książek ukazało się w Polsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat.

unsplash.com
Najważniejsze polskie książki XXI wieku
CZYTAJ DALEJ